Els nens són artistes naturals en entorns de trobada

Children are natural artists in environments of encounter

Conferència a càrrec de la Dra. Penny Hay (Regne Unit)

 

Continguts de la conferència

En aquesta conferència, Penny Hay compartirà els resultats de la investigació col·laborativa que ha dut a terme a la Bath Spa University (Regne Unit) i debatrà sobre el tema abordat en la seva tesis doctoral: «Els nens com a artistes: com poden els adults donar suport a les identitats artístiques dels nens».

Exploro la noció d’identitat que els infants experimenten quan «fan» o «volen convertir-se en» artistes i ens ensenyarà com ajudar-los a construir aquesta identitat mitjançant una base sòlida i rica. Per fer-ho ens centrarem en les competències creatives que impulsen l’aprenentatge creatiu dels infants: analitzarem les poderoses idees que els infants expressen a través de les seves sensibilitats estètiques i desxifrarem els seus llenguatges simbòlics i artístics naturals.

La investigació creativa d’aquesta educadora, duta a terme amb diversos artistes i professionals culturals, reivindica la importància del paper de l’adult com a acompanyant en l’aprenentatge dels infants. Al llarg d’aquesta recerca, Hay ha elaborat un repertori de característiques pedagògiques creatives que serveixen tant per proporcionar eines perquè els infants desenvolupin una identitat artística, com per fomentar l’intercanvi recíproc entre artistes educadors i infants a mode d’investigació col·laborativa.

Ponents

Penny Hay: artista, educadora i investigadora. Actualment treballa a la Bath Spa University, on exerceix d’investigadora al Centre for Cultural and Creative Industries, de lectora a la Facultat d’Aprenentatge i Educació Creativa, i de directora de recerca a l’organització artística House of Imagination (anteriorment anomenada 5x5x5=creativity). Entre els seus projectes hi trobem House of Imagination (La casa de la imaginació), School Without Walls (L’escola sense parets) i Forest of Imagination (El bosc de la imaginació). La tesi doctoral de Hay se centra en com els adults poden donar ales a les identitats artístiques dels nens.

Hay és cofundadora del Centre for Policy, Pedagogy and Practice de la Bath Spa University, membre dels grups consultors HundrED, Cultural Learning Alliance, Crafts Council i Paper Nations i professora visitant al Plymouth College of Art. Aquesta artista britànica també és coinvestigadora del projecte de recerca «Repensar els residus i les lògiques d’eliminació: Compound 13 Lab», finançat per l’AHRC Global Challenges Research Fund a Bombai.

Abans d’això, Hay fou mestra de primària, professora d’assessorament artístic i professora d’educació artística al Goldsmiths College, a l’Institut d’Educació de la Universitat de Londres, al Roehampton Institute i a la Universitat de l’Oest d’Anglaterra. Juntament amb el Consell de les arts d’Anglaterra i la galeria Tate Modern, va codissenyar el Programa d’ensenyament de les arts de la Societat britànica per a l’educació en art i disseny. L’organització Action for Children’s Arts la va guardonar per la seva important contribució en l’educació artística d’Anglaterra, i l’associació artística Creative Bath, pel seu treball en educació creativa.

 

Informació pràctica

Aquesta conferència és accessible amb el codi vinculat a la inscripció/compra de:

  • V Encontre Internacional d’arts per a la primera infància (professionals)
  • Programa Mestres que es mouen
  • Programa Artistes que es mouen
  • Propostes artístiques en línia – familiar

La inscripció professional també dona accés a:
Live Q&A Session (Zoom)
Dia
: Dissabte 21 de novembre
Hora: 15.00 h