Verbs confinats

Dibuixos: Gemma París i Romia

Poemes: Carme Romia i Agustí

 
  • 1. CÓRRER: Beure el vent, amb un peu sempre enlaire i el cos disparat.

  • 2. JUGAR A PILOTA: Acariciar l’esfera fins els racons més inaccessibles, dansant amb el terra i els amics.

  • 3. APRENDRE ENTRE IGUALS: Compartir paraules, vivències, pensaments, sentiments, emocions, il·lusions

  • 4. GRONXAR-SE: Canviar les perspectives i sentir com acarona el vent.

  • 5. CELEBRAR: Compartir amb persones imprescindibles l’alegria de moments importants.

  • 6. GRIMPAR: Com un gripau que salta al sol, com un llampec que trenca un núvol. Amunt, sempre amunt.

  • 7. EXPLORAR: Cercar coses desconegudes, trobar respostes a preguntes noves, construir preguntes a respostes per elaborar.

  • 8. SALTAR: Canviar de lloc, anar més enllà, esquivar obstacles, sentir-se valent, sense por.

  • 9. VIATJAR: Moure’s d’aquí cap allà. Veure coses i espais nous. Sigui el viatge curt o llarg, importa l’experiència del camí viscut.

  • 10. COMPARTIR: Trobar-se a mig camí amb el que té cadascú i enriquir-se mútuament.

  • 11. BANYAR-SE: Estimular el cos amb esforç i noves sensacions. Tonificar l’esperit.

  • 12. PASSEJAR: Caminar sense pressa ni destí, gaudint de tot el que conté el camí.

  • 13. ANAR AMB BICICLETA: Mantenir l’equilibri sostingut en dos punts bàsics

  • 14. JUGAR AMB AMICS: Explotar de felicitat mentre s’aconsegueix l’inèdit i es crea l’impossible amb aquells que ens ajuden a construir-nos.

El Festival El més petit se suma a la commemoració del Dia Internacional dels Drets dels Infants (20 de novembre), compartint un seguit de projectes que reflexionen sobre el paper dels infants, sobretot en el període de confinament.

Cada matí comptem els dies: fa vint dies que els infants de casa nostra estan tancats a casa seva.

Ningú no els hi ha demanat què en pensen de no poder anar a l’escola, de no poder jugar amb els amics al parc, de no poder seguir xutant gols per l’escaire, de pintar amb els dits sobre la sorra calenta. Els adults els hi hem reorganitzat el seu dia a dia, allunyant-los del perill, però també separant-los dels amics i amigues, dels avis, de les mestres, i de tots aquells verbs que realitzen cada dia, i que són tan importants pel seu desenvolupament motor, cognitiu i emocional.

Aquí teniu alguns dels verbs que se’ls ha confinat.

Els hem dibuixat amb ganes que aviat tots els infants puguin tornar a conjugar-los.

La Gemma París ha dibuixat alguns dels verbs que més troba a faltar en els cossos dels seus fills i en els dels seus amics i amigues.

I la seva mare, la poeta Carme Romia, ha descrit l’essència de cada un d’aquestes accions que, ara, han quedat congelades.

(Aquest projecte es va realitzar entre Barcelona i Seròs, abril 2020)